Slektsforskning

Disse sidene handler om min slektsforskning.

Min bestefar Nils Herman Janssons tante Elin Margaretha Johansson

Posted by Bjørn Gunnar Lindalen den 12/30/2012

Elin meldte utflytting fra Dalby 14 år gammel. I mange år hadde jeg problem med å tyde hvor hun forsvant. Men «øvelse gjør mester» heter det. Til slutt klarte jeg å finne henne som piga i Holberga i Västeråker. Bare noen måneder etter at hun flyttet dit, døde hun 15 år gammel, vel 2,5 år før min bestefar ble født. Nils Hermans nest eldste datter Greta (Margrethe Sofie Jansson) er oppkalt etter Elin Margaretha.

1Elin Margareta Johanson ble født den 13. februar 1878 i Hackstad, Dalby, Uppsala, Sverige.  Hun ble døpt den 24. februar 1878 i Dalby kyrka, Dalby, Uppsala, Sverige.  Hun døde den 12. april 1893 i Holberga, Västeråker, Uppsala, Sverige, 15 år gammel. Som dødsårsak er oppgitt blodst…. Hun ble gravlagt den 16. april 1893 i Västeråker, Uppsala, Sverige.

Hun bodde i 1890 i Hacksta, Dalby annex, Uppsala län, Sverige. Hun bodde hjemme hos foreldrene og de to yngste søstrene ved folketellingen 1890, og bodde trolig der fram til månedsskiftet oktober-november 1892. Da flyttet hun til Åkerf(?).  Hun er registrert som innflyttet til Bjørk nr 1, Västeråker, Uppsala, Sverige den 10 november 1892. Hun var piga.

Legg igjen en kommentar

 
Følg meg

Få nye innlegg levert til din innboks.

